Blog Rolf Elling: Alles draait om persoonlijk contact - belangrijker dan ooit in het internettijdperk

 

Nu is dit misschien een wat te extreem voorbeeld, maar het geeft wel aan hoe essentieel het is om het bedrijf waarmee zaken wordt gedaan, te kennen. En dan bedoel ik dus niet enkel van het internet of van de gelikte folders die in de bus komen, nee, het persoonlijke contact is hierbij van grote waarde.

Niet voor niets zijn de Aankopersbeurzen die Agoria organiseert in Wallanië en Vlaanderen nog steeds groeiende. Meer en meer bedrijven voelen zich thuis bij dergelijke b2b-events. Deze  geven de aanwezigen een prima gelegenheid om kennis te maken met andere bedrijven.

Je ziet het feitelijk ook wel bij beurzen en andere KMO-evenementen. Sommigen kom en niet om even lekker te ‘shoppen' op een beurs, maar komen specifiek voor het netwerken.

Het is in mijn ogen een optelsom. Je oriënteren via het web in combinatie met de vakpers - waar ook veel informatie is te vinden denk aan de vakbladen, de nieuwsbrieven en de hieraan gekoppelde websites - en daarnaast contacten leggen met ondernemers. Elkaar zien en spreken waardoor ze elkaar beter leren kennen. Het persoonlijk contact werkt nog immer.

Rolf Elling, hoofdredacteur